Ik zie feedback als een bewijs dat ik aan het groeien ben

Feedback training

Feedback kan heel nuttig zijn als deze op een respectvolle manier is gegeven. Dan bereik je het meeste en ontstaat er geen conflict. Van feedback leer je en groei je verder. Als jij wilt weten hoe je op een goede manier feedback geeft en ontvangt, is deze een-op-een-coaching in de vorm van een op maat gesneden feedbacktraining iets voor jou.

Hoe?

We beginnen met een korte uitleg over feedback geven en ontvangen. Daarna ga je meteen aan de slag door het zelf te doen en te ervaren. Je oefent met verbaal en non-verbaal gedrag en geeft feedback aan je medecursisten. Hiervoor gebruiken we oefeningen en rollenspellen. Je krijgt tips en advies over jouw manier van feedback geven.

Na de feedbacktraining

Praktisch

Je begint met een dagdeel waarin we in kaart brengen hoe jij staat in het geven van feedback. Je maakt een start om het geven en ontvangen van feedback op een andere manier aan te pakken. Daarna zorgen we tijdens vier coachingssessies van een uur dat het geleerde bij jou beklijft.

feedback geven en krijgen

Veelgestelde vragen over de cursus feedback geven en de training collega's aanspreken

Ik werkte jarenlang in een corporate omgeving waar feedback slecht werd gegeven en ontvangen. Daar ontwikkelde ik voor mezelf een magische methode om wél respectvol en effectief feedback te geven. Die methode vormt nu de kern van mijn coaching en training. En nee: ik ben geen “ervaringsdeskundige trainer” pur sang. Ik heb me tijdens mijn carrière als communicatieadviseur bij een middelgrote gemeente omgeschoold tot coach, trainer, extern vertrouwenspersoon en mediator. Hier vind je mijn opleidingen.

Minder theorie, meer doen. Je oefent realistische werksituaties, krijgt direct feedback op je taal, toon en non-verbale signalen en vertaalt dat meteen naar je volgende werkdag. Bovendien werk je met mijn praktische 3-stappen-flow + 4G-methode.

Door helder te scheiden tussen feitelijk gedrag en interpretatie, ik-boodschappen te gebruiken en je samenvatting te checken (“Klopt dit zo?”) of (“Hoe zie jij dit?”). Je leert ook hoe je toon en timing kiest.

Minder ruis en frustratie, meer duidelijkheid en snellere beslissingen. Roddelen neemt af; eigenaarschap en samenwerking nemen toe.

Voor professionals en leidinggevenden die collega’s willen kunnen aanspreken zónder escalatie. Ook geschikt als je feedback lastig vindt richting je manager of stakeholders.

Zeker. Je traint op actief luisteren, samenvatten, doorvragen en je trigger-management: rustig blijven, nieuwsgierig blijven, en het leermoment eruit halen.

Ja. Optioneel: terugkomsessie, intervisie of 1-op-1 boostercoaching. Je krijgt werkbladen en checklists om vol te houden.

Breng recente gesprekssituaties of feedbackcases mee. Denk na over wat in gesprekken al goed gaat en wat je graag anders wilt en waar je tegenaan liep.